trends nieuwsconsumptie

Just another WordPress.com weblog

Artikel II Vianne Snoeren november 21, 2008

Filed under: Artikelen Vianne Snoeren — 2008trendscv202a @ 12:36 pm

De digitale kranten zijn in opkomst, uit onderstaand artikel blijkt dat vooral jongeren geinteresseerd zijn in de digitale versie, meer dan de papieren krant. Het is dus aan de de digitale kranten om ook de oudere doelgroep te bereiken. Jongeren bezoeken de sites kort en gericht en dan is digitaal sneller en makkelijker dan een papieren krant.

Bezoek dagbladsites groeit vooral bij jeugd

Matthijs van den Broek maandag 26 mei 2008, 10:58

Rubriek: Cijfers en feiten | Bekeken: 6471 keer (843 keer doorgeklikt)

De oplagen van de (betaalde) dagbladen staan al jaren onder druk, maar de internetsites van diezelfde betaalde dagbladen blijken het goed te doen. Het bezoek aan de dagbladsites blijft groeien, gemiddeld bereiken de dagbladsites in de eerste drie maanden van dit jaar maandelijks 43 procent van de Nederlanders van 13 jaar en ouder. Het aantal bezoekers is vooral gestegen bij de jeugd van 13 tot 19 jaar. Dat blijkt uit de STIR webmeter, meldt Cebuco (via: VK, Adformatie).

In 2007 bereikten de dagbladsites nog 33 procent. Een derde van de bezoekers is tussen de 35 en 49 jaar. Lag het aantal jongeren dat naar een dagbladsite surfde, in het eerste kwartaal van 2007 nog op 355.000, in het eerste kwartaal van 2008 is dit aantal gestegen naar 584.000. Ook het aantal bezoeken per maand neemt toe met 60 procent ten opzichte van het eerste kwartaal van 2007. Gemiddeld legt een bezoeker 16 visits per maand af, in 2007 was dat nog 13. Hieronder de STIR-cijfers.

Opvallend is vooral de groeiende groep jonge internetters die dagbladsites bezoeken. Hoewel misschien niet verknocht aan papier zie je dat de dagbladmerken ook op hen een grote aantrekkingskracht hebben,’ zegt Erik Grimm, Hoofd Onderzoek bij Cebuco in het persbericht.

 

Bron: http://www.marketingfacts.nl/berichten/20080526_bezoek_dagbladsites_groeit_vooral_bij_jeugd/

Advertenties
 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s