trends nieuwsconsumptie

Just another WordPress.com weblog

Waarom kopen mensen kranten? november 27, 2008

Filed under: Artikelen Olga Hageldoorn — 2008trendscv202a @ 2:57 pm

Waarom kopen mensen kranten?

13 oktober 2008 13:55

Het Stimuleringsfonds voor de Pers subsidieert het onderzoek ‘Waarom kopen mensen kranten?’, uitgevoerd door Leon de Wolff Mediamanagement. Hierin wordt onderzocht of de pluriformiteit van het krantenaanbod nog aansluit bij de maatschappelijke pluriformiteit. Ingrijpende veranderingen binnen de dagbladsector geven extra aanleiding tot deze vraag, stelt het Stimuleringsfonds.

Het Stimuleringsfonds stelt een subsidie van ten hoogste € 48.000,- beschikbaar voor dit onderzoek naar de factoren die het kopen van Nederlandse kranten beïnvloeden. Vrij toegankelijk onderzoek dat op een geïntegreerde wijze onderzoekt welke factoren het kopen van kranten in Nederland beïnvloed is schaars, zo niet afwezig. En dat terwijl de perssector juist gebaat is bij empirische gegevens in deze tijd van media transformatie. Het onderzoek kan er in de eerste plaats toe bijdragen dat er gegevens beschikbaar komen over de inhoud van vraag en aanbod. In de tweede plaats beoogt het onderzoek verklaringen over de teruggang van de krant empirisch te toetsen.

Advertenties
 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s