trends nieuwsconsumptie

Just another WordPress.com weblog

Artikel 4:Digital lifestyle verandert nog steeds december 3, 2008

Filed under: Artikelen Safiya Mamadu — 2008trendscv202a @ 1:25 pm

Digital lifestyle verandert nog steeds

woensdag 3 december 2008, 9:31

Digital lifestyle verandert nog steeds

De ‘digital lifestyle’ van consumenten is nog steeds aan verandering onderhevig. Het gebruik van de mobiele telefoon en breedbandinternet is inmiddels vrijwel verzadigd, maar de penetratie van andere digitale producten neemt nog gestaag toe.

Digitale televisie is aan een opmars bezig en is momenteel aanwezig in ruim 40 pct van de Nederlandse huishoudens. Deze groei zal nog doorgaan, ook omdat steeds meer mensen tv zullen gaan kijken via hun mobiele telefoon.
Dit blijkt uit de laatste kwartaalmeting van de ICT Consumer Monitor 2008 van Heliview Research, een onderzoek onder ruim 1.650 huishoudens.
De digitale consument gebruikt veelvuldig een digitale camera en bewerkt foto’s via de computer en internet. Internet wordt steeds vaker mobiel door de snelle groei van het aantal laptops in Nederlandse huishoudens en de mogelijkheid om te internetten via de mobiele telefoon. De dvd-speler en -recorder zijn breed aanwezig in de Nederlandse huishoudens en daarnaast worden al relatief veel films en muziek gedownload of gestreamed via internet. Weliswaar zijn ouderen iets minder geïnteresseerd in de nieuwste generatie producten en stappen later in, maar het blijkt dat ook een groot deel van deze doelgroep mee zal gaan in de digitale ontwikkeling.
Ongeveer de helft van de internetters luistert wel eens naar de radio via internet en circa een derde kijkt wel naar tv op deze wijze. Het gebruik van het internet voor deze communicatiemiddelen wordt vaker toegepast door jongeren, maar dat wil niet zeggen dat ouderen dit niet gebruiken. Circa een op de drie internetters van 55 jaar of ouder luistert naar de radio via internet en bijna 30 pct kijkt wel eens op deze manier naar tv.
Zo’n 60 pct van alle internetters is lid van een netwerksite. Ook dit percentage daalt naarmate de consument ouder wordt, maar boven de 55 jaar maakt nog steeds 40 pct gebruik van een dergelijke site om met anderen te communiceren.

link:http://www.adformatie.nl/nieuws/bericht/digital-lifestyle-verandert-nog-steeds

Advertenties
 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s