trends nieuwsconsumptie

Just another WordPress.com weblog

Internetgebruik wordt steeds intensiever december 4, 2008

Filed under: Artikelen Judith van 't Kruijs — 2008trendscv202a @ 4:31 pm

17 februari 2003 – Door Louis Hoeks

Het wereldwijde internetgebruik wordt steeds intensiever. Online shoppen, online bankieren, het downloaden van muziek en het verzenden van afbeeldingen en video’s neemt alleen maar toe, aldus een studie van Ipsos-Reid. Volgens het bureau is het plafond nog lang niet in zicht.

 

Ipsos-Reid vergelijkt in zijn studie, die in 1999 voor het eerst is uitgevoerd, het internetgebruik van 2002 met dat van 2000. Daaruit blijkt dat alle vormen van internetgebruik fors zijn toegenomen. “Het ziet er ook niet naar uit dat die enorme groei snel zal afnemen”, zo stelt het onderzoeksbureau.

Zo blijkt inmiddels bijna tweederde van alle internetgebruikers online te kopen, tegen 36 procent in 2000. De grootste markten voor online winkelen zijn de VS en het Verenigd Koninkrijk, waar respectievelijk 77 procent en 68 procent van de surfers wel eens shopt.

Ook het online bankieren is aan een opmars bezig. Dat is bijna verdubbeld, van 20 procent in 2000 tot 37 procent in 2002, zo stelt Ipsos-Reid. Naast de VS en het Verenigd Koninkrijk, vormen hier Duitsland en Canada de grootste markten. Een andere populaire internetactiviteit, het verzenden of ontvangen van afbeeldingen en video, is inmiddels geliefd bij meer dan tweederde van de respondenten. Dit werd in 2000 nog niet gemeten door Ipsos-Reid.

Tot verdriet van een groot deel van de muziekindustrie lijkt ook het downloaden van muziek niet te stoppen, hoewel hier de groeipercentages wat bescheidener lijken. In 2000 gaf 38 procent van de ondervraagden aan dit wel eens te doen, vorig jaar was dit 44 procent. Dit wordt vooral snel populairder in China, Rusland, Mexico en Brazilië.

Ipsos-Reid voorziet voor de komende tijd alleen een fors verdere toename van het internetgebruik, zo schrijft CNET. Het bureau ziet de komst van MMS, de groeiende vraag naar digitale camera’s en de dalende prijs van PC’s en internettoegang als de belangrijkste aanjagers van deze groei.

 

Bron:

http://www.marketing-online.nl/trends/life&living06-2005.html

Advertenties
 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s